Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij X

Australia Cruisetours

Niezależnie od tego, czy nadrzędnym celem Państwa podróży do Australii jest nurkowanie na Wielkiej Rafie Koralowej, podziwianie niezwykłej urody Parku Narodowego Kakadu, bezkresnych krajobrazów centrum Australii, ujrzenie na własne oczy Ayers Rock czy wizyta w kosmopolitycznym Sydney, Państwa rejs wycieczkowy będzie z pewnością niezapomnianym doświadczeniem. Będzie nam miło powitać Państwa w dniu rozpoczęcia morsko-lądowej przygody z linią Princess. Poniżej znajdą Państwo dodatkowe informacje dotyczące części lądowej rejsu wycieczkowego. Prosimy kliknąć w nagłówek tematu, aby przeczytać szczegółowe informacje związane z wybranym tematem.

Australia Cruisetour Answer Book

  Tu znajdą Państwo dodatkowe informacje dotyczące lądowej części rejsu wycieczkowego.


Wskazówki dotyczące przelotów

Zgłaszanie opóźnień na trasie (przelot/warunki atmosferyczne)
Tylko USA i Kanada: 800-545-0008
Poza obszarem USA i Kanady: 661-284-4410

Transfer z lotniska do pierwszego hotelu
Jeżeli wykupili Państwo usługę transferu realizowaną przez linię Princess, należy nam podać planowaną godzinę przylotu, abyśmy mogli powitać Państwa na lotnisku i przewieźć do hotelu. Prosimy dopisać informacje dotyczące godziny wylotu i przylotu do danych dotyczących Państwa rezerwacji na stronie Cruise Personalizer®

Uwaga! Większość samolotów przylatuje do Sydney w Australii między godziną 06:00 i 10:00 czasu lokalnego.

 

Specjalne potrzeby/dostępność

Jeżeli podczas podróży muszą Państwo korzystać z wózka inwalidzkiego, linia Princess wymaga powiadomienia o tym z odpowiednim wyprzedzeniem.

Generalnie wymagamy, aby pasażerowie niepełnosprawni ruchowo podróżowali w towarzystwie osoby, która będzie mogła udzielić im pomocy na każdym etapie trwania wycieczki. Będziemy wymagali udzielenia dodatkowych informacji, abyśmy mogli zorientować się, w jaki sposób możemy najlepiej wyjść naprzeciw Państwa potrzebom. Wiele miejsc wymaga poczynienia wcześniejszych przygotowań, aby dostosować je do potrzeb osób poruszających się na wózkach. Nie możemy zagwarantować, że Państwa potrzeby będą zaspokojone w przypadku braku takich informacji.

W naszej firmie istnieje dział, którego zadaniem jest pomoc Państwu w skoordynowaniu działań związanych z opisanymi wyżej sprawami, aby zapewnić Państwu wysoką jakość usług i komfort podróży. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek życzenia lub pytania związane z dostępnością poszczególnych miejsc, prosimy zlecić agentowi podróży skontaktowanie się z Działem Dostępności (Access Office) linii Princess pod numerem telefonu 661-284-4521. Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim, które zamierzają wziąć udział w wycieczkach lądowych, muszą zabrać ze sobą własny wózek.

 

Na ziemiach Australii

Strefy czasowe

  • Cairns, Port Douglas i Sydney:  +10 godzin w stosunku do czasu Greenwich (GMT) lub +18 godzin w stosunku do czasu pacyficznego (PST)
  • Ayers Rock, Alice Springs i Darwin: +9,5 godziny w stosunku do czasu Greenwich (GMT) lub +17,5 godziny w stosunku do czasu pacyficznego (PST)

Uwaga! W Sydney stosuje się zmianę czasu na letni, w związku z czym w czasie australijskiego lata (grudzień – luty) różnica w stosunku do czasu pacyficznego (PST) wynosi +19 godzin.

Waluta
Wszelkie dodatkowe koszty będą płatne w dolarach australijskich (AUD). Kurs wymiany zmienia się każdego dnia. Sugerujemy, aby sprawdzili Państwo najaktualniejszy kurs tuż przed wyjazdem.

Wydatki gotówkowe
W przeciwieństwie do podróży morskiej, w czasie lądowej części wycieczki nie ma możliwości dokonywania transakcji bezgotówkowych. Prosimy upewnić się, że mają Państwo ze sobą gotówkę i/lub kartę kredytową oraz ważny dokument tożsamości. Dodatkowe wydatki obejmują między innymi: niewliczone w cenę wycieczki posiłki w hotelu i innych miejscach, drobne wydatki związane z użytkowaniem pokoju hotelowego (np. minibar, rozmowy telefoniczne), transfery, usługi pralnicze oraz zakupy w sklepach z pamiątkami. Jeżeli życzą sobie Państwo dopisania opłat za posiłki, napoje lub rozmowy telefoniczne do rachunku za noclegi, prosimy po przyjeździe ustalić tę sprawę w recepcji hotelu.

Posiłki/spożywanie posiłków
W cenie wycieczki zawarte jest śniadanie w formie bufetu (wybór ciepłych i zimnych dań), a także część obiadów i kolacji. Prosimy zapoznać się z dokładnym opisem trasy wycieczki na stronie Cruise Personalizer® i zwrócić uwagę na elementy, które są zawarte w cenie wycieczki. Kierownik wycieczki oraz pracownicy recepcji hotelowych doradzą Państwu w sprawie posiłków, jeżeli będą chcieli Państwo zjeść coś poza hotelem. Ceny w dolarach australijskich powinny kształtować się następująco: kawa espresso w kawiarni powinna kosztować około 4 AUD, butelka wody 2 AUD, a kanapka 8-12 AUD, zależnie od miasta, w którym Państwo spożywają posiłek.

Napiwki
Decyzja o wręczeniu napiwku należy do Państwa i jest wyrazem Państwa uznania dla profesjonalizmu i zaangażowania osób, które dzięki swej wiedzy i kreatywności zapewniły Państwu wzorową obsługę. Poniżej podajemy sugerowane wysokości zwyczajowo wręczanych napiwków (w dolarach australijskich), aby pomóc Państwu w podjęciu decyzji dotyczącej właściwej w danym przypadku kwoty. Zwyczajowo przyjęte napiwki wręczane na zakończenie wycieczki kierownikowi wycieczki, a w przypadku całodziennych wycieczek również kierowcy autokaru, nie są wliczane w cenę wycieczki ze względu na ich uznaniowy charakter.


Rodzaj obsługi Wysokość napiwku
Obsługa podczas posiłków Przeciętnie 10% wartości posiłku na obsługującego w renomowanych restauracjach
Kierowca autokaru 4 AUD od osoby za jeden dzień
Kierownik wycieczki 5-7 AUD od osoby za jeden dzień
Kierowcy taksówek Nie ma zwyczaju zostawiać napiwku


Gniazdka elektryczne
W Australii używane są gniazdka prądu zmiennego 50Hz o napięciu 240V, do których pasują wtyczki o trzech płaskich bolcach. Zalecamy zaopatrzenie się w uniwersalną przejściówkę, którą można dostać w hotelu. Konwerter napięcia nie jest przejściówką. Prosimy upewnić się, że używana w Australii wtyczka składa się zarówno z przejściówki, jak i konwertera, ponieważ użycie wtyczki zawierającej wyłącznie konwerter może spowodować spięcie i pożar.

Zasięg telefonii komórkowej
Z uwagi na charakter obszarów, przez które będą Państwo podróżować, możliwość odbioru sygnału przez sieci bezprzewodowe może być ograniczona lub czasami niemożliwa. Prosimy wziąć to pod uwagę, zanim rozpoczną Państwo podróż, a także uprzedzić o tym rodzinę i znajomych. Prosimy skontaktować się z Państwa dostawcą usług telefonii komórkowej w celu określenia ewentualnych ograniczeń oraz usług dostępnych na terenie Australii. W Australii numerem alarmowym jest 000 (nie 911). Wybierając ten numer można wezwać pogotowie ratunkowe, straż pożarną lub policję. W niektórych kioskach i sklepach można kupić karty telefoniczne. Aparaty telefoniczne w miejscach publicznych przyjmują karty kredytowe; w przypadku potrzeby uzyskania pomocy z połączeniem telefonicznym, należy wybrać numer 013.

Podróż z dziećmi
W ramach zaostrzenia środków bezpieczeństwa, w wielu krajach wprowadzono przepisy mające na celu przeciwdziałanie uprowadzeniom dzieci za granicę. Jeżeli dziecko będzie podróżować z dziadkami lub tylko z jednym rodzicem, zaleca się, aby opiekun posiadał przy sobie notarialnie potwierdzone pismo sporządzone i podpisane przez rodziców lub rodzica nie uczestniczącego w wycieczce, w którym wyraża(-ją) zgodę na podróż dziecka w określonym i podanym w piśmie terminie. Sugerujemy również skontaktowanie się w tej sprawie z odpowiednią placówką dyplomatyczną oraz przewoźnikiem lotniczym, którzy mogą mieć dodatkowe wymagania.

Amerykańskie Centrum Kontroli i Prewencji Zachorowań (CDC) zaleca konsultację z pediatrą opiekującym się dzieckiem w sprawie podróży dziecka poza obszar Ameryki Północnej. Lekarz przekaże zalecenia dotyczące szczepień ochronnych lub leków, które będą dla dziecka bezpieczne. Warto również rozważyć możliwość zabrania ze sobą fotelika samochodowego dla swojego dziecka, ponieważ ilość i jakość takich fotelików zagranicą może być ograniczona.

Klimat
Poniższa tabela średnich temperatur minimalnych i maksymalnych da Państwu wyobrażenie o tym, czego można się spodziewać podczas rejsu wycieczkowego. 

Średnie temperatury min./max. (w stopniach Celsjusza)


Destynacja grudzień styczeń luty
Alice Springs/Ayers Rock (Uluru) 21/36,5 22/33,5 22/33,5
Cairns/Port Douglas 23,5/33,5 25,5/33,5 25,5/33,5
Wielka Rafa Koralowa – przeciętna temperatura wody w oceanie 30 31 31
Darwin/Park Narodowy Kakadu 26,5/35,5 26,5/34,5 26,5/34,5
Sydney 18/26,5 19/28 20/28


W tropikach panuje często wysoka wilgotność powietrza, a pogoda jest zmienna. Prosimy zawsze pamiętać o ochronie przed słońcem. Zalecamy regularne stosowanie kremów z wysokim filtrem i noszenie nakrycia głowy.

 

Wycieczki fakultatywne

Obecnie podczas rejsów wycieczkowych w rejonie Australii nie oferujemy wycieczek fakultatywnych na lądzie.

 

Co zabrać

Podczas rejsu wycieczkowego mogą Państwo doświadczyć bardzo różnych warunków pogodowych. Na wycieczki obejmujące zwiedzanie zalecamy zabranie wygodnego, sportowego ubrania. Na podróż w tropiki warto spakować szorty, okulary przeciwsłoneczne, kostium kąpielowy, małą podróżną parasolkę oraz wygodne buty do chodzenia. Lepsze samopoczucie zapewni też Państwu butelka wody mineralnej. W centrum Australii temperatury w nocy bywają niskie, dlatego może się przydać lekka kurtka i długie sportowe spodnie. W żadnym hotelu na trasie wycieczki, ani w żadnej restauracji nie jest wymagany strój formalny. Jeżeli zamierzają Państwo skorzystać z możliwości nurkowania na Wielkiej Rafie Koralowej, muszą Państwo posiadać licencję wystawioną przez znaną organizację (np. PADI, NAUI, SSI) i mieć przy sobie do okazania stosowny certyfikat.

 

Bagaż

Podczas wszystkich rejsów wycieczkowych z linią Princess mają Państwo gwarancję przewozu bagażu bez skomplikowanych procedur. Podczas lądowej części wycieczki przewieziemy Państwa bagaż autokarem i dostarczymy do pokoju hotelowego. Przed rozpoczęciem podróży prosimy skontaktować się z linią lotniczą realizującą Państwa lot w celu zapoznania się z dopuszczalną wagą i liczbą sztuk bagażu, odnośnymi ograniczeniami oraz w celu zasięgnięcia innych informacji związanych z tym tematem.

Przypominamy o konieczności stosowania się do poniższych zaleceń związanych z bagażem:

  • Ważne leki, dokumenty podróży, przedmioty cenne i kruche/łamliwe należy zawsze mieć przy sobie w bagażu podręcznym.
  • Linia Princess dołoży wszelkich starań, aby pomóc Państwu w bezpiecznym przewozie bagażu. Prosimy jednak pamiętać, że odpowiedzialność za przewożone przedmioty spoczywa zawsze na Państwu. Linia Princess nie ponosi odpowiedzialności za środki pieniężne, biżuterię, sprzęt fotograficzny i kamery wideo, lornetki, dokumenty i inne przedmioty, nad którymi sprawują Państwo osobistą pieczę.
  • Do wszystkich sztuk bagażu powinny być doczepione zawieszki z danymi identyfikacyjnymi pasażera na tyle trwałe, aby nie ulec odczepieniu lub uszkodzeniu w trakcie standardowych czynności związanych z wyładunkiem/załadunkiem bagażu na lotnisku i przewozem go na wózku bagażowym.
  • W przypadku podróży obejmującej przeloty, bagaż będzie wielokrotnie przenoszony lub przerzucany z miejsca na miejsce, dlatego zalecamy, aby Państwa walizki i torby podróżne były możliwie sztywne.
  • Linia Princess zaleca swoim pasażerom wykupienie ubezpieczenia podróży w zakresie odpowiednim do pokrycia wszelkich ewentualnych strat lub uszkodzeń. Każdy przypadek zagubienia lub uszkodzenia bagażu z winy linii Princess lub przewoźnika lotniczego musi być zgłoszony niezwłocznie odpowiedzialnej za zdarzenie stronie.
  • Podczas lotów krajowych na terenie Australii linią Qantas mają Państwo prawo do nadania bagażu rejestrowanego w liczbie dwóch sztuk na osobę; waga jednej sztuki bagażu nie może przekroczyć 50 funtów (22 kg). Na pokład samolotu można wnieść jedną sztukę bagażu podręcznego o wadze nie przekraczającej 15 funtów (6,8 kg). Jeżeli będą mieli Państwo więcej niż dwie sztuki bagażu do nadania jako bagaż rejestrowany, za każdą dodatkową sztukę bagażu zapłacą Państwo 22 AUD. Jeżeli Państwa torba/walizka przekracza określony limit wagowy, poniosą Państwo opłatę w wysokości 10 AUD za każdy kilogram ponad ustalony limit wagowy.


Bagaż potrzebny podczas wycieczki lądowej

  • Pasażer może przewieźć jedną sztukę bagażu na osobę podczas lądowej części rejsu wycieczkowego. Do tej torby/walizki należy włożyć rzeczy, których mogą Państwo potrzebować w hotelu, ale których nie będą Państwo potrzebować w ciągu dnia.
  • Pracownicy obsługi hotelowej odbiorą bagaż z autokaru i dostarczą do Państwa pokoju hotelowego, a w odpowiednim dniu z powrotem do autokaru. Kierownik wycieczki wskaże Państwu miejsce, gdzie należy pozostawić bagaż do odbioru przez obsługę hotelu.
  • Ta torba/walizka będzie przewożona osobno i nie będzie do niej dostępu podczas przejazdu.


Bagaż niepotrzebny podczas wycieczki lądowej

  • W Sydney mogą Państwo przechować jedną torbę/walizkę na osobę, podczas gdy będą Państwo uczestniczyć w wycieczce. Po powrocie z wycieczki do Sydney bagaż trafi z powrotem w Państwa ręce.
  • Do tej torby/walizki zalecamy spakować rzeczy, które mogą być potrzebne w czasie rejsu, ale nie w czasie lądowej części wycieczki, na przykład strój wieczorowy, szpilki lub smoking. Podczas lądowej części rejsu wycieczkowego obowiązuje zawsze strój nieformalny, dlatego nie ma potrzeby wożenia ze sobą strojów wieczorowych.


Torba podręczna/plecak

  • Będą Państwo nosić tę torbę ze sobą na każdym etapie wycieczki, prosimy więc zabrać tylko najpotrzebniejsze rzeczy.
  • Do torby/plecaka należy włożyć dokumenty podróży, dokument tożsamości ze zdjęciem, ważne leki, podstawowe przybory toaletowe, aparat fotograficzny/kamerę, preparat odstraszający owady i dodatkowe elementy odzieży, takie jak kurtka lub kapelusz/czapka.
  • Torba powinna być w takim rozmiarze, aby była wygodna do noszenia i aby można było ją schować pod siedzeniem. Zalecamy miękkie torby lub plecaki zapinane na suwak, o rozmiarach nie większych niż 43 x 35 x 10 cm.
  • Walizki na kółkach popularne w czasie podróży samolotem są zbyt duże i nie są odpowiednie jako bagaż podręczny podczas podróży autokarem po Australii.

Obsługa

Podczas lądowej części Państwa podróży będzie Państwu towarzyszył doświadczony, wykwalifikowany kierownik wycieczki, który zadba o wszelkie szczegóły wycieczki. W chwili przybycia do pierwszego hotelu na trasie wycieczki otrzymają Państwo wraz z kluczami do pokoju pakiet powitalny, w którym znajdą Państwo dalsze informacje dotyczące wycieczki. Należy mieć na uwadze, że kierownik wycieczki nie towarzyszy Państwu podczas morskiej części podróży.

 

Transport

Podróż autokarem

  • Na trasach wycieczek autokarowych linia Princess zapewnia przewóz pasażerów przez wykwalifikowanych i doświadczonych kierowców.
  • Miejsca w autokarze są przydzielane codziennie przez kierownika wycieczki.
  • Podczas podróży zapewniamy dostatecznie długie przerwy na zrobienie zdjęć i na odpoczynek.
  • Autokary są wyposażone w toalety, system PA oraz klimatyzację.

Zakwaterowanie

Noclegi w hotelach
Kryterium wyboru hoteli jest ich lokalizacja, wyposażenie i standard obsługi. Przekazujemy administracji hoteli Państwa życzenia związane z rodzajem łóżek, ale liczba poszczególnych rodzajów łóżek może być ograniczona, więc rodzaj ostatecznie przydzielonego pokoju pozostaje w gestii administracji danego hotelu. Przekazujemy administracji hoteli Państwa życzenia odnośnie do zakwaterowania w strefie dla niepalących, lecz nie możemy zagwarantować ich spełnienia. Zarezerwowanie pokoju hotelowego wyposażonego w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jest możliwe, ale należy takiej rezerwacji dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem. Prosimy przekazać takie życzenie w formie pisemnej faksem do Działu Dostępności (Access Office) linii Princess na numer 661-284-4408 w terminie co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem podróży. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt ze wspomnianym działem pod numerem telefonu 661-284-4521.

Kierownik wycieczki po przybyciu do poszczególnych hoteli będzie przekazywał Państwu klucze/karty magnetyczne umożliwiające wejście do pokoju, a także pomoże uzyskać wszelkie informacje związane z pobytem w hotelu i wyjaśnić ewentualne wątpliwości. Okazywanie karty kredytowej przy zameldowaniu/wymeldowaniu nie jest konieczne, chyba że zamierzają Państwo korzystać z dodatkowo płatnych, dopisywanych do ogólnego rachunku hotelowego udogodnień (minibar, rozmowy telefoniczne, itp.). Jeżeli mają Państwo do uregulowania dodatkowe płatności związane z użytkowaniem pokoju hotelowego, prosimy rozliczyć się co najmniej godzinę przed odjazdem. Zazwyczaj w hotelach w Australii zameldowanie nie jest możliwe przed godziną 16:00.