Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij X

Pozostawanie w kontakcie

Dla Państwa większego komfortu psychicznego dążymy do zagwarantowania Państwu łatwego kontaktu z bliskimi, zarówno dzięki możliwości wykonania rozmów telefonicznych, jak i surfowania w Internecie w naszej kafejce internetowej. Prosimy kliknąć w nagłówek tematu, aby przeczytać szczegółowe informacje związane z wybranym tematem.

Skrócony opis podróży

Skrócony opis podróży, będący elektroniczną wersją umowy biletowej uczestnictwa w rejsie, jest dostępny online na stronie narzędzia Cruise Personalizer®. Skrócony opis podróży zawiera następujące informacje na temat rezerwacji i jej opcji:

  • krótki opis rejsu
  • przeloty 
  • trasa 
  • pakiety usług i transfery (jeżeli wykupiono) 
  • ważne powiadomienia
  • uprzednio zarezerwowane wycieczki fakultatywne
  • terminy rezerwacji zabiegów w Lotus Spa 
  • usługi specjalne (jeżeli pasażer je wykupił).

Prosimy kliknąć tutaj, aby skorzystać z formularza zlecenia wysłania emaila jeżeli chcieliby Państwo przesłać swój skrócony opis podróży znajomym i bliskim. Prosimy się nie obawiać: nie będziemy rozsyłać spamu ani handlować ich adresami poczty elektronicznej. Wystarczy wybrać, które dokumenty podróży chcą Państwo przekazać, a następnie wprowadzić adresy poczty elektronicznej, pod które chcą je Państwo wysłać.

 

Numery telefonów kontaktowych

Dla Państwa większego komfortu psychicznego podczas nieobecności w domu, prosimy podać rodzinie i znajomym poniższe informacje dotyczące możliwości kontaktu telefonicznego z Państwem. Na wszystkie statki należące do floty linii Princess można się dodzwonić wybierając numer 900-329-SHIP (900-329-7447) ze Stanów Zjednoczonych lub 900-565-2800 z Kanady. Z połączenia z numerem zaczynającym się od 900 można skorzystać w celu zadzwonienia na statek lub wysłania faksu, a koszt rozmowy obciąży rachunek telefoniczny osoby dzwoniącej. W czasie wykonywania połączenia należy podać nazwisko Pasażera oraz numer kabiny, aby rozmowa mogła być szybciej przekierowana do właściwej osoby.* Kosztem rozmowy może być również obciążony rachunek karty kredytowej zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Kanadzie. Należy w tym celu zadzwonić pod numer 877-656-7447. Akceptowane są płatności kartami Visa, MasterCard, American Express, a także Discover (nie kanadyjskiej). Koszt każdego połączenia wynosi 8,95 USD za minutę lub 11,95 CAD za minutę i może ulec zmianie bez uprzedzenia.

Pasażerowie mogą korzystać na pokładzie ze swoich własnych telefonów komórkowych podczas rejsu na wodach międzynarodowych oraz w innych rejonach, gdzie jest to dozwolone. Wymagany jest telefon komórkowy oraz plan taryfowy umożliwiający roaming międzynarodowy za pośrednictwem spółki Maritime Communications Partners AS. Prosimy o skontaktowanie się ze swoim dostawcą usług bezprzewodowych w celu zasięgnięcia informacji na temat dostępności koniecznych opcji oraz stawek za połączenia. 

W przypadku połączeń inicjowanych w krajach innych niż Stany Zjednoczone i Kanada, należy skorzystać z podanych niżej numerów, poprzedzonych obowiązującym w Państwa kraju prefiksem międzynarodowym dla połączeń do innego kraju oraz oceanicznym numerem kierunkowym 870. Na przykład, jeżeli chcieliby Państwo zadzwonić z Wielkiej Brytanii na statek Ocean Princess znajdujący się w danym momencie na Pacyfiku, należy wykręcić numer 00 870 331 050 510. Prosimy o kontakt z Państwa operatorem połączeń międzynarodowych w celu zapoznania się ze stawkami za połączenia.


STATEK NUMER TELEFONU NUMER FAKSU
Caribbean Princess 764 947 526 764 947 528
Coral Princess 765 068 575 765 068 582
Crown Princess 764 597 398 764 597 410
Dawn Princess 331 043 710 331 043 712
Diamond Princess 331 040 410 331 040 414
Emerald Princess 761 118 492 761 118 494
Golden Princess 331 034 410 331 034 430
Grand Princess 765 077 833 765 077 841
Island Princess 331 038 410 331 038 414
Ocean Princess 331 050 510 331 050 512
Pacific Princess 765 073 115 765 073 116
Ruby Princess 764 877 443 764 877 445
Sapphire Princess 331 040 510 331 040 514
Sea Princess 765 052 845 765 087 734
Star Princess 331 036 114 331 036 118
Sun Princess 764 050 768 764 050 770

* Prosimy mieć na uwadze, że połączenia z numerami zaczynającymi się na 900 mogą być niemożliwe do zrealizowania w niektórych rejonach, a także niemożliwe do wykonania z telefonu domowego osoby dzwoniącej.

Opóźnienia na trasie („en route”)

Jeżeli w dniu rozpoczęcia rejsu staną Państwo w obliczu nieprzewidzianych opóźnień lotu lub innego rodzaju opóźnień związanych z warunkami pogodowymi, radzimy natychmiast powiadomić pracownika biura linii lotniczych na lotnisku, że są Państwo uczestnikami rejsu morskiego rozpoczynającego  się w danym dniu. Zazwyczaj pracownik stanowiska danych linii lotniczych jest w stanie dokonać rezerwacji innego lotu, aby umożliwić pasażerowi kontynuowanie podróży do portu zaokrętowania. Jeżeli pierwotnie rezerwowany lot został opóźniony lub odwołany, obowiązkiem linii lotniczych jest znalezienie i zarezerwowanie innego połączenia.

W przypadku, gdy zmiana rezerwacji wiąże się z dodatkowymi kosztami, pasażer jest odpowiedzialny za pokrycie wydatków bieżących. Jeżeli wykupili Państwo ubezpieczenie podróży, koszty poniesione w związku z opóźnieniem podróży najprawdopodobniej zostaną Państwu zwrócone z ubezpieczenia od opóźnienia podróży. Prosimy zachować wszelkie kwity w celu ich przedłożenia ubezpieczycielowi oraz skontaktować się z administratorem programu ubezpieczenia podróży w celu uzyskania pomocy i wszelkich wyjaśnień.

Jeżeli opóźnienie skutkuje spóźnieniem na statek w porcie zaokrętowania, należy natychmiast skontaktować się z infolinią En Route w celu uzyskania potwierdzenia, że będą Państwo mogli wejść na statek w kolejnym porcie. W niektórych przypadkach może się zdarzyć, że nie uzyskają Państwo pozwolenia na wejście na statek w kolejnym porcie; dzieje się tak wtedy, gdy zaokrętowanie pasażera w innym porcie niż port rozpoczęcia rejsu stanowi naruszenie Ustawy o obsłudze pasażerów w transporcie drogą morską (Passenger Vessel Services Act).

Gdy tylko będzie Państwu znana godzina przelotu związana z nową rezerwacją, prosimy natychmiast skontaktować się z linią Princess i podać zaktualizowaną informację dotyczącą Państwa przelotu. Można do nas zadzwonić pod bezpłatny numer 800-545-0008. Ten specjalny numer jest dostępny tylko na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Poza obszarem USA i Kanady można do nas zadzwonić pod numer 661-284-4410. W Australii prosimy skorzystać z numeru 13 24 88. Przedstawiciele linii Princess pełnią dyżury na infolinii En Route w godzinach 5:00-20:00 czasu PST od poniedziałku do piątku i w godzinach 5:00-17:00 czasu PST w soboty i w niedziele.

Poza godzinami dyżurów można również uzyskać pomoc, jeżeli wydarzy się opóźnienie na trasie. Połączenia przychodzące będą przekierowywane do naszych centrów obsługi klienta w Australii lub Wielkiej Brytanii, zależnie od godziny, o której nastąpiło połączenie. Nasz przedstawiciel wprowadzi informację o nowej rezerwacji przelotu do Państwa ewidencji rezerwacji.

Jeżeli przewóz Państwa bagażu rejestrowanego jest opóźniony lub został on dostarczony przez przewoźnika w niewłaściwe miejsce, należy natychmiast zgłosić ten fakt przewoźnikowi. Po zaokrętowaniu na pokładzie naszego statku prosimy zgłosić ten problem do Biura Obsługi Pasażera, podając numer reklamacji oraz opis poszczególnych sztuk bagażu.

Dla Państwa wygody personel pokładowy może służyć pomocą na kolejnych etapach załatwiania sprawy bagażu z linią lotniczą, jednak wszelkie koszty związane z dostarczeniem bagażu na pokład statku ponosi pasażer. Pasażer, który wykupił ubezpieczenie podróży, powinien sprawdzić u ubezpieczyciela warunki dotyczące ubezpieczenia bagażu, które mogą obejmować ochroną ubezpieczeniową opóźnienie dostarczenia bagażu. Prosimy zachować wszelkie kwity w celu ich przedłożenia ubezpieczycielowi oraz skontaktować się z administratorem programu ubezpieczenia podróży w celu uzyskania pomocy.

Jeżeli wykupili Państwo polisę ubezpieczeniową Princess Vacation Protection oraz pakiet Princess FlightChoice Air, a nastąpiło opóźnienie uniemożliwiające terminowe rozpoczęcie przez Państwa rejsu lub lądowej części wycieczki, w związku z czym potrzebna jest Państwu pomoc w zarezerwowaniu przelotów, noclegów i transferów, prosimy o kontakt z firmą On Call International pod bezpłatnym numerem telefonu 866-509-7712 lub – w przypadku połączenia spoza obszaru USA lub Kanady – pod numer telefonu 603-894-9386 (rozmowa na koszt osoby dzwoniącej). Płatności za takie rezerwacje należy dokonać z góry, ale wszelkie rachunki można przedłożyć administratorowi programu ubezpieczenia w celu zwrotu kwot uzasadnionych wydatków po zakończeniu Państwa podróży. Po uzyskaniu potwierdzenia nowych rezerwacji przedstawiciel On Call International skontaktuje się z infolinią En Route w celu przekazania odnośnych danych.

WAŻNE! Numery infolinii En Route są podane w celu skorzystania z nich w sytuacji nieprzewidzianych opóźnień. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek inne pytania, prosimy o kontakt ze swoim agentem podróży. Linia Princess nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej z tytułu ubezpieczenia bagażu (mogącego obejmować ubezpieczenie od opóźnienia dostarczenia bagażu) za opóźnienie dostarczenia bagażu przez linię lotniczą. Prosimy zachować wszelkie kwity w celu ich przedłożenia ubezpieczycielowi oraz skontaktować się z administratorem programu ubezpieczenia podróży w celu uzyskania pomocy.

 

Korzystanie z Internetu podczas rejsu

Dostęp do Internetu jest możliwy na wszystkich statkach linii Princess dzięki czynnym całą dobę kafejkom internetowym oraz sieci bezprzewodowej, która jest dostępna zarówno w kabinach, jak i różnych miejscach wspólnego użytkowania, w tym w naszych słynnych atriach w stylu włoskiego Piazza.*

Zapraszamy do skorzystania z naszego nowoczesnego sprzętu komputerowego i oprogramowania w celu wejścia na swoje konto poczty elektronicznej lub przeglądania stron internetowych w poszukiwaniu wiadomości ze świata, informacji sportowych lub notowań giełdowych. Mogą Państwo również zabrać swój własny laptop z WiFi i korzystać z Internetu za pośrednictwem dostępnej na pokładzie sieci bezprzewodowej o zwiększonej przepustowości.

Pasażerowie, którzy korzystają z poczty elektronicznej za pośrednictwem dostawcy usług internetowych (ISP) są proszeni o sprawdzenie przed rozpoczęciem rejsu, czy ich dostawca oferuje dostęp do poczty elektronicznej przez Internet. Większość głównych dostawców usług internetowych dysponuje stronami, na których umożliwia dostęp do skrzynki poczty elektronicznej za pośrednictwem przeglądarki przez wpisanie w odpowiednie pola adresu poczty elektronicznej i hasła.

Prosimy o kontakt z kierownikiem kafejki internetowej na pokładzie statku w celu uzyskania informacji na temat opłat związanych z poszczególnymi formami korzystania z Internetu na pokładzie, a także w celu zgłoszenia wszelkich indywidualnych potrzeb.

Ponadto pasażerowie mający status członka Platinum lub Elite w ramach programu lojalnościowego Princess Captain's Circle otrzymują rabat na zakup pakietów w kafejce internetowej.

* Połączenie internetowe poprzez łącze satelitarne jest znacznie wolniejsze niż szybkie łącza dostępne na lądzie. Princess Cruises zastrzega sobie prawo do filtrowania treści dostępnych dzięki usługom internetowym na pokładzie statku. Prosimy mieć na uwadze, że dostępność aplikacji wymagających szybkiego łącza szerokopasmowego, takich jak telefonia internetowa (VoIP), wymiana plików (P2P) i korzystanie z multimediów internetowych (np. YouTube), może być na pokładach statków linii Princess ograniczona.


 

Telefony komórkowe podczas rejsu

Każdy statek linii Princess jest wyposażony w zaawansowaną technologicznie sieć telefonii komórkowej. Ta sieć pozwala Państwu na korzystanie ze swojego telefonu komórkowego w celu wykonywania telefonicznych połączeń wychodzących i przyjmowania telefonicznych połączeń przychodzących, wysyłania i odbierania SMSów oraz transmisji danych. Usługa jest dostępna podczas rejsu na wodach międzynarodowych oraz w innych rejonach, gdzie jest to dozwolone. Wszelkie koszty połączeń zostaną ujęte w rachunku wystawianym Państwu przez dostawcę usług telefonii komórkowej.

Aby mogli Państwo wykonywać połączenia zagraniczne ze swojego aparatu, Państwa dostawca usług telefonii komórkowej musi mieć podpisaną umowę roamingową z firmą Maritime Communications Partner AS (MCP). Nie zawsze istnieje możliwość korzystania z telefonu na kartę. W Państwa telefonie musi być aktywna usługa roamingu międzynarodowego. Urządzenia BlackBerry oraz inne korzystające z mobilnych usług danych będą mogły w dalszym ciągu odbierać wiadomości poprzez roaming w sieci udostępnionej na statku. Z pytaniami dotyczącymi usług, cen i sposobu rozliczania prosimy zwrócić się do działu obsługi klienta swojego dostawcy usług telefonii komórkowej przed rozpoczęciem rejsu. Więcej informacji znajdą Państwo klikając tutaj.