Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij X

Przygotowania do rejsu

Przegląd aktualnych wymagań dotyczących paszportów, deklaracji celnych, zaświadczeń lekarskich oraz innych istotnych dokumentów pomoże Państwu przygotować się do podróży. Prosimy kliknąć w nagłówek tematu, aby przeczytać szczegółowe informacje związane z wybranym tematem.

Co jest zawarte w cenie

Będąc członkiem programu Consummate Host® (perfekcyjny gospodarz), linia Princess Cruises dąży do zapewnienia każdemu pasażerowi niezapomnianych wspomnień związanych z pobytem na pokładzie naszego statku oraz przedstawienia oferty niezwykle atrakcyjnej pod względem relacji jakości do ceny. Od szerokiej oferty pysznych dań, poprzez inspirujące programy rozrywkowe oferowane na pokładzie, do kabin wyposażonych we wszystko, co pozwala poczuć się jak w domu... W cenie rejsu zawartych jest wiele niezwykle atrakcyjnych opcji, dzięki którym będą Państwo mogli w pełni zrelaksować się, odprężyć i oderwać się od wszystkiego.

Poszczególne statki różnią się wyposażeniem, dlatego prosimy zapoznać się z zawartością zakładki “Statki” w sekcji “O linii Princess Cruises” na stronie princess.com, aby dowiedzieć się, jakie opcje są dostępne w odniesieniu do wybranego rejsu.

Szeroka oferta dań przygotowywanych ze świeżych produktów


  • Mogą Państwo rozkoszować się szeroką ofertą pysznych dań śniadaniowych, obiadowych i kolacyjnych ze stale zmienianego menu, wieczorem mając do wyboru kolację w opcji „anytime dining” lub „traditional dining”.
  • Mają Państwo możliwość skorzystania z szeregu niezobowiązujących lokali na pokładzie statku, w ofercie których każdy znajdzie coś dla siebie: świeże rogaliki i kanapki w stylu włoskim w International Café; chrupiące sałatki, pożywne zupy i wypiekane trzy razy dziennie ciepłe bułeczki dostępne w bufecie Horizon Court; grillowane hamburgery, hot-dogi i ręcznie formowane pizze neapolitańskie w naszym przytulnym grill-barze/pizzerii, zlokalizowanym przy basenie.
  • O każdej porze dnia i nocy mogą Państwo złożyć zamówienie z menu dań serwowanych w kabinie.
  • W czasie rejsu mogą Państwo skorzystać z „pub lunch” – oferty pożywnych dań kuchni brytyjskiej dostępnych w Wheelhouse Bar lub innym lokalu.
  • Codziennie mogą Państwo skosztować rozpływających się w ustach, orzeźwiających lodów włoskich (z posypką na życzenie).
  • Każdego popołudnia mogą Państwo rozkoszować się szklanką schłodzonego mleka i ciepłymi herbatniczkami prosto z pieca.

Wspaniała rozrywka od wschodu do zachodu słońca

  • Mogą Państwo nacieszyć oczy autorskim programem rozrywkowym Princess z muzyką na żywo i oszałamiającą choreografią prezentowaną przez najlepszych artystów, jakich można spotkać na statkach wycieczkowych.
  • Opatuleni ciepłym, miękkim kocem, z kubeczkiem bezpłatnego popcornu w dłoni, na wielkim ekranie kina „Movies Under the Stars”®, usytuowanego przy pokładowym basenie, mogą Państwo oglądać szereg pozycji z naszej bogatej oferty kinowej: od hollywoodzkich superprodukcji, poprzez koncerty, do imprezy sportowych.
  • Mogą Państwo zagłębić się w wygodny fotel i zrelaksować się w przyjaznym atrium w stylu włoskiego Piazza, a zespoły aktorów i muzyków prezentujących sztukę uliczną zapewnią Państwu wspaniałą rozrywkę.
  • Mogą Państwo nagrodzić oklaskami utalentowanych artystów prezentujących programy komediowe, kabaretowe i muzykę na żywo, a także potańczyć w nocnym klubie lub zaśpiewać ulubioną piosenkę w czasie konkursu „Princess Pop Star”.
  • Okolicznościowe imprezy na pokładzie, ciągnące się późno w noc, pozwolą Państwu wspaniale się rozluźnić.
  • Dajemy Państwu szansę nauczenia się czegoś nowego, oferując kursy tańca, pokazy gotowania, pogadanki dotyczące portów oraz niezwykle wciągający cykl wykładów „ScholarShip@Sea”, obejmujący różnorodne tematy – od historii sztuki po zasady nawigacji na morzu*
  • Mają Państwo możliwość wybrania programu z szerokiej oferty kanałów telewizji satelitarnej lub zrelaksowania się przy oglądaniu hollywoodzkiej superprodukcji na ekranie telewizora we własnej kabinie (w zależności od możliwości odbioru sygnału).
  • Mogą Państwo pomyszkować w naszej pokładowej bibliotece, mieszczącej obszerny księgozbiór w liczbie ponad 2 tysięcy książek.
  • Mogą Państwo zapoznać się z ofertą wspaniałych programów Youth & Teen, w ramach których proponujemy młodszym uczestnikom dostosowane do poszczególnych grup wiekowych zajęcia, takie jak doświadczenia naukowe, warsztaty plastyczne, gry wideo, pokazy makijażu oraz dyskoteki dla młodzieży.
* Za niektóre wykłady może być pobierana symboliczna opłata


Zdrowie i kondycja


  • Mogą Państwo rozwijać swoje umiejętności w szeregu dyscyplin sportowych, między innymi w tenisie stołowym, koszykówce oraz korzystając z naszej bieżni.
  • Mogą Państwo zadbać o kondycję w świetnie wyposażonej siłowni Lotus Spa®, gdzie znajdą Państwo różne przyrządy do ćwiczeń, między innymi bieżnie, wiosła, rowery stacjonarne i różnego rodzaju ciężarki.
  • Mają Państwo możliwość zrelaksowania się poprzez zanurzenie w jednym z pokładowych basenów z zawsze świeżą wodą, z których część wyposażona jest w wysuwany szklany dach, aby można było z nich korzystać zarówno w czasie słonecznej pogody, jak i deszczu. Dysponujemy również basenami z funkcją pływania pod prąd oraz do relaksującego masażu wodnego.

Wygodne zakwaterowanie

  • Mogą Państwo skorzystać z przyjaznej obsługi stewarda kabinowego niezależnie od tego, czy wybiorą Państwo skromną kabinę po wewnętrznej stronie statku, czy luksusowy apartament.
  • Mogą Państwo poczuć się jak w domu, korzystając z wyposażenia obejmującego (w każdej kabinie!) między innymi telewizor, suszarkę do włosów, lodówkę, kabinowy sejf i zestawy kosmetyków łazienkowych.
  • Zdrowy sen zapewnią Państwu wygodne łóżka z kołdrami w poszewkach ze 100-procentowej egipskiej bawełny.
 
Opłaty skarbowe i podatki lokalne wyszczególnione na potwierdzeniu rezerwacji są zawarte w cenie rejsu. Inne elementy nie są zawarte w cenie; dotyczy to, między innymi, napiwków dla personelu pokładowego, napojów alkoholowych i bezalkoholowych, usług w gabinetach odnowy biologicznej i salonach urody, usług pralniczych, wycieczek fakultatywnych, ubezpieczenia podróży, zakupów w pokładowych sklepach, a także posiłków w hotelach w przypadku, gdy dokonali Państwo rezerwacji noclegów w hotelu lub rejsów wycieczkowych z pakietu dodatkowych usług świadczonych przed rozpoczęciem wykupionego rejsu lub po jego zakończeniu.


Cruise Personalizer®

Przed rozpoczęciem rejsu, prosimy skorzystać z narzędzia Cruise Personalizer® w celu potwierdzenia kompletności rezerwacji, poinformowania nas o swoich preferencjach dotyczących napojów, wszelkich potrzebach specjalnych, w celu rezerwacji wycieczek fakultatywnych i relaksujących zabiegów w gabinecie odnowy biologicznej lub wydrukowania dokumentów podróży.

Należy również sprawdzić, czy imię i nazwisko widniejące w dokumentach podróży odpowiada dokładnie temu, które jest podane w paszporcie. W przypadku jakichkolwiek niespójności jest ważne, aby skontaktowali się Państwo z Działem Rezerwacji linii Princess pod numerem telefonu 1-800-PRINCESS (1-800-774-6237) lub z agentem podróży w celu skorygowania tych danych. Należy również sprawdzić, czy informacje dotyczące paszportu oraz sposobu kontaktowania się w sytuacjach awaryjnych są pełne i prawidłowe.

Jeżeli nie mają Państwo dostępu do internetu, prosimy zwrócić się o pomoc do biura podróży.

 

Wymagania dotyczące dokumentów podróży*

Każdy Pasażer jest odpowiedzialny za udzielenie linii Princess Cruises® pełnych i dokładnych informacji potrzebnych przy przekraczaniu granicy. Po potwierdzeniu rezerwacji, Pasażerowie są obowiązani do wypełnienia online przy pomocy narzędzia Cruise Personalizer® dokumentu Passenger Immigration Form (PIF).

Prosimy upewnić się, że wpisane przez Państwa dane osobowe są identyczne z danymi widniejącymi w dokumencie podróży. W przypadku jakichkolwiek niespójności należy skontaktować się z Działem Rezerwacji Princess Cruises® pod numerem telefonu 1-800-PRINCESS (1-800-774-6237) lub z agentem podróży (jeżeli rezerwacja była dokonana za pośrednictwem biura podróży, korektę danych musi zgłosić agent podróży). Prosimy przekazać linii Princess Cruises® powyższe informacje w terminie co najmniej 45 dni przed datą rozpoczęcia rejsu. Niedopełnienie tego wymogu będzie skutkować opóźnieniem odprawy, a w skrajnych przypadkach niewpuszczeniem na pokład.

Od Pasażerów schodzących na ląd w Stanach Zjednoczonych, którzy nie są posiadaczami paszportu Stanów Zjednoczonych, ani nie są zameldowani na pobyt stały w Stanach Zjednoczonych, amerykański Departament ds. Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych wymaga podania przed rozpoczęciem rejsu adresu na terenie Stanów Zjednoczonych, pod którym będą Państwo przebywać po zakończeniu rejsu.

Wymagania dotyczące dokumentów podróży są zróżnicowane w zależności od destynacji i obywatelstwa Pasażera. Poniżej przedstawiamy krótki opis tych wymogów w odniesieniu do podróży zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Po dokonaniu rezerwacji wymogi odnoszące się do danej podróży będą widoczne w zakładce narzędzia Cruise Personalizer.
 
Osoby nie posiadające paszportu USA lub Kanady

Na wszystkich trasach Pasażerowie nie będący obywatelami Stanów Zjednoczonych lub Kanady są obowiązani do posiadania ważnego paszportu.

Ważność paszportu: W wielu krajach istnieje wymóg, aby paszport był ważny co najmniej przez sześć miesięcy po dacie zakończenia podróży przez Pasażera. Prosimy sprawdzić w swoim paszporcie, czy zachowa ważność w wymaganym okresie. Prosimy upewnić się, że dane osobowe widniejące w paszporcie są identyczne z danymi wpisanymi do dokumentu rezerwacji. Ponadto prosimy upewnić się, czy w Państwa paszporcie pozostaje dostatecznie dużo pustych stron na wstemplowanie pieczątek przy wjeździe i wyjeździe oraz wklejenie ewentualnych wiz. Gdy jest to konieczne, prosimy przeznaczyć dostatecznie dużo czasu na uzyskanie nowego paszportu i/lub wstawienie dodatkowych pustych stron. Posiadacze paszportów Stanów Zjednoczonych i Kanady odbywający podróż na rejsach krajowych muszą zadbać o to, aby ich paszport lub inny dokument podróży był ważny przez cały czas trwania podróży. Może się zdarzyć, że zatrzymamy Państwa paszport podczas odprawy. Ma to na celu oszczędzenie Państwu konieczności stawiania się do odprawy paszportowej podczas rejsu zawsze wtedy, gdy osobiste stawiennictwo nie jest wymagane. Zalecamy, aby zabrali Państwo ze sobą inny oficjalny dokument ze zdjęciem, jeżeli w czasie wizyty w porcie chcą mieć Państwo dokument tożsamości przy sobie.

*Niniejsze informacje należy traktować jako ogólne wskazówki. Ponieważ oficjalne przepisy dotyczące dokumentów podróży ulegają okresowym zmianom, należy skonsultować się z agentem podróży lub instytucjami rządowymi wszystkich krajów, które zamierzają Państwo odwiedzić, aby ustalić lub sprawdzić wymagania, które będą aktualne w czasie trwania Państwa rejsu. Linia Princess nie ma obowiązku udzielania Pasażerom informacji na temat takich wymagań.

 

Wizy*

Wymagania wizowe wobec obywateli Stanów Zjednoczonych i Kanady, gdy dotyczą danej podróży, są wyszczególnione w skróconym opisie podróży w punkcie „powiadomienia". Obywatele innych krajów, w tym osoby zameldowane na terenie USA lub Kanady, mają obowiązek sprawdzić dotyczące ich wymagania wizowe w odniesieniu do każdego portu odwiedzanego podczas rejsu.

WAŻNE! Wymogi dotyczące wiz i innych dokumentów różnią się w zależności od destynacji i mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Pasażerowie powinni skontaktować się z placówką dyplomatyczną każdego kraju objętego programem rejsu lub z wydziałem wizowym w celu sprawdzenia aktualnie obowiązujących przepisów. Zadbanie o posiadanie odpowiednich dokumentów podróży jest obowiązkiem pasażera. Należy ponownie potwierdzić w konsulacie aktualność wymagań wizowych w terminie 14-30 dni przed datą rozpoczęcia rejsu.

*Niniejsze informacje należy traktować jako ogólne wskazówki. Ponieważ oficjalne przepisy dotyczące dokumentów podróży ulegają okresowym zmianom, należy skonsultować się z agentem podróży lub instytucjami rządowymi wszystkich krajów, które zamierzają Państwo odwiedzić, aby ustalić lub sprawdzić wymagania, które będą aktualne w czasie trwania Państwa rejsu. Linia Princess nie ma obowiązku udzielania pasażerom informacji na temat takich wymagań.

 

Szczepienia*

Informacje dotyczące szczepień wymaganych w związku z Państwa rejsem lub wycieczką połączoną z rejsem (gdy dotyczą danej podróży) są wyszczególnione w skróconym opisie podróży.

Wszystkim Pasażerom zalecamy poddanie się szczepieniom przeciw grypie sezonowej. Ponadto zdecydowanie zalecamy skonsultowanie się z lekarzem pierwszego kontaktu lub publiczną placówką służby zdrowia w celu określenia wszelkich szczepień lub środków ochrony zdrowia zalecanych w odniesieniu do każdego portu na trasie podróży. Mogą Państwo również zasięgnąć informacji na stronie internetowej Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) (who.int/ith) lub amerykańskiego Centrum Kontroli i Prewencji Zachorowań (CDC) (cdc.gov/travel). W niektórych krajach istnieją szczególnie restrykcyjne wymogi związane z ochroną zdrowia, w związku z czym może powstać konieczność okazania oryginalnego, odpowiednio wypełnionego świadectwa szczepień. Niemożność okazania przez Pasażera w chwili zaokrętowania odpowiedniej dokumentacji dotyczącej szczepień będzie skutkować niewpuszczeniem pasażera na pokład.

Norowirus jest najczęstszą przyczyną  zakażeń przewodu pokarmowego w krajach rozwiniętych. Zdrowie i dobre samopoczucie Pasażerów i członków załogi jest dla nas sprawą najwyższej wagi. Na naszych statkach istnieje szereg środków zapobiegawczych stosowanych w celu zapobiegania zachorowaniom i rozprzestrzenianiu się infekcji, spełniających lub wykraczających ponad standardy ustalone przez amerykańskie Centrum Kontroli i Prewencji Zachorowań.

Najprostszym sposobem ochrony zdrowia jest częste i dokładne mycie rąk wodą z mydłem, zwłaszcza przed posiłkami i po skorzystaniu z toalety. W różnych miejscach na pokładzie statku rozmieszczone są również środki do odkażania dłoni, których mogą Państwo użyć po umyciu rąk. Jeżeli w czasie podróży poczują się Państwo źle, prosimy natychmiast zgłosić się do pokładowego ambulatorium.

WAŻNE! Wymagania dotyczące szczepień ochronnych są różne w zależności od destynacji i mogą ulec zmianie. W celu sprawdzenia aktualnych przepisów, Pasażer powinien skontaktować się z agentem podróży lub zapoznać się z informacjami na stronie internetowej Centrum Kontroli i Prewencji Zachorowań (CDC) www.cdc.gov/travel.

*Niniejsze informacje należy traktować jako ogólne wskazówki. Ponieważ oficjalne przepisy i rekomendacje dotyczące szczepień ochronnych ulegają okresowym zmianom, należy skonsultować się z agentem podróży lub instytucjami rządowymi wszystkich krajów, które zamierzają Państwo odwiedzić, albo z lekarzem specjalistą, aby ustalić lub sprawdzić wymagania i rekomendacje, które będą aktualne w czasie trwania Państwa rejsu. Linia Princess nie ponosi odpowiedzialności za niedopełnienie przez pasażera tego obowiązku.

 

Umowa uczestnictwa w rejsie

Posiadając bilety elektroniczne, mogą Państwo bez przeszkód otworzyć w trybie online i wydrukować wszystkie istotne dokumenty związane z podróżą na pokładzie statku linii Princess, w tym skrócony opis podróży, umowę uczestnictwa w rejsie, a także kartę pokładową.

Po dokonaniu rezerwacji, wystarczy wejść na stronę Cruise Personalizer® i wypełnić formularz informacji wymaganych w związku z podróżą. Od tej chwili będą Państwo mogli przeglądać informacje związane z rezerwacją i wydrukować odnośne dokumenty w dowolnej chwili z dowolnego komputera.

Pełne informacje znajdą Państwo w treści swojej umowy uczestnictwa w rejsie.

 

Pakiety usług hotelowych świadczonych przed rejsem/po rejsie

W ramach pakietów usług obejmujących okres poprzedzający rejs lub po nim następujący, oferujemy noclegi w hotelach wybranych z uwagi na znakomity poziom usług oraz świetną lokalizację w pobliżu głównych atrakcji turystycznych, a także niedaleko od portu, tak aby mieli Państwo pewność, że z łatwością stawią się na odprawie w porcie w wyznaczonym czasie.

Zostaną Państwo powitani przez przedstawiciela linii Princess®, który zadba o sprawny transfer pasażerów i ich bagażu. Może się zdarzyć, że po zakończeniu rejsu zechcą Państwo zostać dłużej w danym miejscu i je zwiedzić. Niewątpliwie jest to świetny sposób wydłużenia wakacyjnego pobytu, szczególnie jeżeli będą Państwo wiedzieli, że nie muszą się o nic martwić, bo linia Princess wszystkim się zajmie.

W celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji prosimy umówić się na spotkanie z agentem podróży, skontaktować się z linią Princess, lub wejść na stronę Cruise Personalizer.

 

Usługa Luggage Valet

Usługa Princess Luggage Valet umożliwia przesłanie Państwa bagażu z domu do kabiny na statku. Nie trzeba już ciągnąć za sobą bagażu na lotnisku, nie trzeba z nim stać do odprawy bagażowej ani czekać w tłumie na jego odbiór. Dzięki usłudze Princess Luggage Valet Państwa podróż przebiegnie łatwo i komfortowo. Zapraszamy do skorzystania z nowej usługi Princess Luggage Valet, aby beztrosko oderwać się od wszystkiego.

Usługę Princess Luggage Valet świadczą firmy kurierskie DHL Worldwide Express i Federal Express. Możliwy jest transport zarówno w kraju, jak i za granicę. Ceny zaczynają się już od 90 USD za przewóz sztuki bagażu w jedną stronę w przypadku ekspresowych przesyłek krajowych i od 250 USD za przewóz sztuki bagażu w jedną stronę w przypadku ekspresowych przesyłek zagranicznych. Ceny są kalkulowane na podstawie rozmiaru przesyłki, wagi oraz destynacji i obejmują ubezpieczenie przesyłki w podstawowym zakresie. Rezerwacji usługi należy dokonać w terminie co najmniej 35 dni przed datą rejsu. Przesyłki krajowe są zazwyczaj odbierane w terminie 7 dni przed datą rozpoczęcia rejsu, a większość przesyłek zagranicznych jest zwykle odbierana w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia rejsu. Można również zamówić przesłanie bagażu po rejsie ze statku do domu.

Obsługiwane porty

Usługa jest obecnie dostępna w przypadku rejsów rozpoczynających się i kończących w następujących portach:
Ateny (tylko koniec rejsu)
Nowy Jork
Auckland
San Juan
Barcelona
Seattle
Civitavecchia
Southampton
Kopenhaga
Sztokholm
Dover
Sydney
Dubaj
Vancouver
Ft. Lauderdale
Wenecja
Los Angeles (tylko rejsy w rejonie Hawajów i Kanału Panamskiego)
Whittier


Przesyłki

Zakres przyjmowanych przesyłek jest ograniczony do bagażu zawierającego odzież osobistą i niektóre rodzaje sprzętu sportowego. Przedmioty takie, jak przybory toaletowe, kosmetyki, leki, witaminy, sprzęt elektroniczny i biżuteria są zabronione. Prosimy przewozić takie przedmioty w bagażu podręcznym i zawsze nieść je osobiście. Pokrowce na ubrania są przyjmowane w celu przesłania ubrań pod warunkiem, że można je złożyć na pół i zabezpieczyć tak, aby się nie rozłożyły i aby kształtem przypominały pojedynczą sztukę bagażu. Do rodzajów sprzętu sportowego, który jest przyjmowany do przesłania, należą kije do golfa, wędki i rowery. Obowiązkiem pasażera jest zadbanie o odpowiednie opakowanie wszelkiego sprzętu sportowego. Elementy sprzętu sportowego muszą być transportowane w specjalnych przenośnikach/pojemnikach o twardych bokach.
Prosimy zauważyć, że możliwości przechowywania przedmiotów na pokładzie statku są ograniczone, więc możliwość przesyłki większego sprzętu sportowego, takiego jak rowery, zależy od dostępności miejsca na pokładzie.

Ograniczenia

Rozmiar pojedynczej sztuki przesyłki nie może przekroczyć 108 cali, czyli 274 cm (suma długości, szerokości i wysokości). Waga pojedynczej sztuki nie może przekroczyć 150 funtów, czyli 68 kg. W przypadku przekroczenia ograniczeń rozmiaru lub wagi poszczególnych przesyłek, naliczone zostaną dodatkowe opłaty; nie gwarantujemy również punktualnego dostarczenia przesyłki. Towary lub przedmioty zakupione podczas podróży nie mogą być przesłane za pomocą usługi Princess Luggage Valet, ponieważ podlegają opłatom celnym i podatkom. Wszelkie opłaty celne i podatki naliczone przez służby celne zostaną ujęte w wystawionym Państwu rachunku. Niedozwolony jest przewóz wód kolońskich, perfum i zapalniczek, ponieważ uważane są za materiały łatwopalne. Przesyłki nie mogą być zabezpieczone zamkami z kłódką, ponieważ muszą być poddane kontroli bagażu.

Ubezpieczenie przesyłki

Rodzaj
Koszt
Wartość ubezpieczenia (rzeczywista wartość pieniężna)
Wariant podstawowy
Zawarty w standardowej stawce
Do 2 000 USD od sztuki
Wariant rozszerzony
10 USD od sztuki bagażu
Dodatkowo max. 1 000 USD od sztuki


Princess Cruises nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia lub zagubienie bagażu lub jego zawartości. Kurier nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie waliz, toreb podróżnych i podobnych elementów bagażu (ponieważ są one traktowane jako opakowanie przesyłki), zagubienie lub uszkodzenie aparatu fotograficznego, kamery lub sprzętu elektronicznego, biżuterii, gotówki lub innych kruchych/łamliwych i cennych przedmiotów. Przedmioty cenne i kruche/łamliwe powinny być zawsze przewożone w bagażu podręcznym. Jeżeli zamierzają Państwo nadać przesyłkę zawierającą cenny sprzęt sportowy, zdecydowanie zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia wartości przesyłki. Choć sporządzenie listy przesyłanych przedmiotów jest wymagane tylko w przypadku przesyłek zagranicznych, zalecamy sporządzenie takiej listy również w przypadku nadawania przesyłki krajowej.

Wszelkie reklamacje związane z zagubieniem lub uszkodzeniem przedmiotów objętych ubezpieczeniem należy natychmiast zgłosić koordynatorowi programu Princess Luggage Valet, który wystąpi z roszczeniem do firmy kurierskiej. Reklamacje należy składać w podanych niżej terminach, w zależności od rodzaju wykupionej usługi.

Usługa kurierska
Termin
Przesyłki DHL
30 dni od daty odbioru przesyłki
Przesyłki Federal Express
21 dni od daty dostarczenia przesyłki


Zasady rezygnacji z usługi

Termin
Opłata z tytułu rezygnacji
Od 60 dni przed datą rozpoczęcia rejsu do ustalonej daty odbioru przesyłki
25 USD
Po odebraniu przesyłki przez kuriera
100%


Jak zarezerwować usługę Princess Luggage Valet

W celu zapoznania się z cennikiem, prosimy kontaktować się z koordynatorem usługi Princess Luggage Valet w Stanach Zjednoczonych lub Kanadzie telefonicznie pod numerem 800-399-7350 lub wysyłając e-mail na adres luggagevalet@princesscruises.com. Koordynatorzy usługi Princess Luggage Valet są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00-17:00 czasu PST.
Podczas składania zapytania o ceny lub rezerwowania usługi muszą być Państwo przygotowani do podania poniższych informacji:

  • numer Państwa rezerwacji
  • adres odbioru przesyłki przed rejsem i numer telefonu
  • adres dostarczenia przesyłki po zakończeniu rejsu i numer telefonu
  • liczba przesyłanych sztuk bagażu
  • szacowana waga każdej sztuki
  • deklarowana wartość każdej sztuki
  • nazwa karty kredytowej, za pomocą której uiszczą Państwo płatność za przesyłkę.


W jaki sposób jest realizowana ta usługa

Po zarezerwowaniu przez Państwa usługi, przekażemy informację o dacie odbioru bagażu, która jest zależna od destynacji związanej z Państwa rejsem.
Przed datą odbioru bagażu prześlemy Państwu pocztą pakiet zawierający następujące przedmioty:

  • lotniczy list przewozowy dla każdej sztuki przesyłanego bagażu
  • sztywne obwoluty na list przewozowy oraz linki spinające do bagażu w ilości odpowiadającej liczbie sztuk bagażu
  • formularze celne do wypełnienia w przypadku przesyłek zagranicznych (przy przesyłkach zagranicznych wymagane jest również dołączenie kopii paszportu do wypełnionych formularzy celnych)
  • kopertę zwrotną przeznaczoną do odesłania wspomnianych wyżej formularzy celnych do Princess Cruises
  • dokładne instrukcje dotyczące przesyłki
  • Interior Luggage insert.


Przesyłki zamawiane na okres przed rozpoczęciem rejsu będą odebrane w ustalonym dniu i dostarczone do Państwa kabiny w dniu Państwa zaokrętowania.

W przypadku przesyłek zamawianych na okres po zakończeniu rejsu stosuje się standardową procedurę przy opuszczaniu statku, która zakłada dopełnienie przez Państwa wszelkich formalności związanych z kontrolą paszportową i celną. Punkt zdania bagażu do przesłania w ramach usługi Princess Luggage Valet będzie mieścić się bezpośrednio za strefą kontroli celnej. Na pokładzie otrzymają Państwo dokładne wskazówki dotyczące procedury zejścia na ląd w danym porcie i miejsca zdania bagażu, ponieważ w poszczególnych portach warunki mogą się nieco różnić.

Usługę Princess Luggage Valet świadczą firmy kurierskie DHL Worldwide Express i Federal Express. W cenie zawarte jest ubezpieczenie przesyłki w wariancie podstawowym. Usługa przesyłki bagażu jest realizowana jedynie w odniesieniu do osobistego bagażu pasażerów linii Princess. W chwili zarezerwowania usługi, wraz z warunkami i postanowieniami dotyczącymi jej świadczenia otrzymają Państwo pełną listę przedmiotów, których przesyłany bagaż nie może zawierać. Princess nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia lub zagubienie bagażu lub jego zawartości. DHL nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie waliz, toreb podróżnych i innych elementów bagażu traktowanych jako opakowanie przesyłki, zagubienie lub uszkodzenie aparatu fotograficznego, kamery lub sprzętu elektronicznego, biżuterii, gotówki lub innych kruchych/łamliwych i cennych przedmiotów. Niedozwolony jest przewóz wód kolońskich, perfum i zapalniczek, ponieważ uważane są za materiały łatwopalne. DHL Worldwide Express jest niezależną spółką, zaś linia Princess nie jest jej właścicielem ani nią nie zarządza. Princess zastrzega sobie prawo do zakończenia współpracy lub zmiany zasad współpracy w dowolnej chwili.

 

Opłaty z tytułu zmian rezerwacji lotniczych

Dodatkowe opłaty sięgające pełnej ceny biletu mogą być naliczone w przypadku wymiany biletów lotniczych lub innych elementów rezerwacji lotniczych. Prosimy zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na ten temat zawartymi w umowie uczestnictwa w rejsie.

 

Ciąża

Nie możemy przyjąć na pokład pasażerki, która będzie w co najmniej 24. tygodniu ciąży w ostatnim dniu trwania rejsu.

Kobiety w ciąży mają obowiązek przedstawić zaświadczenie lekarskie stwierdzające, że matka i dziecko są w dobrym stanie zdrowia, zdolne do odbycia podróży, a ciąża nie jest obarczona podwyższonym ryzykiem. Zaświadczenie musi zawierać informację o  przewidywanej dacie porodu obliczonej zarówno na podstawie ostatniej miesiączki, jak i badania ultrasonograficznego (jeżeli zostało przeprowadzone).

Zdecydowanie zalecamy zapoznanie się przed wyruszeniem na rejs z zakresem ochrony ubezpieczeniowej posiadanej przez Państwa polisy medycznej. Wiele programów ubezpieczeniowych, w tym Medicare, nie obejmuje zwrotu kosztów hospitalizacji za granicą lub transportu medycznego w sytuacji awaryjnej.

Prosimy rozważyć skorzystanie z naszej polisy Princess Vacation w celu zabezpieczenia zwrotu kosztów ewentualnych wydatków w czasie Państwa podróży. Jest ona dostępna w sprzedaży do chwili wniesienia przez Państwa dopłaty do pełnej ceny rejsu. Jeżeli nie zechcą Państwo skorzystać z polisy Princess Vacation, zalecamy wykupienie innego ubezpieczenia podróży.

 

Pasażerowie niepełnosprawni

Linia Princess dołoży wszelkich starań, aby zapewnić komfort podróży niepełnosprawnym pasażerom, ale gwarancją udanej podróży jest Państwa współpraca w tej sprawie przed rozpoczęciem wycieczki.

Prosimy zlecić agentowi podróży poinformowanie nas przed rozpoczęciem podróży o konieczności korzystania przez Państwa z wózka inwalidzkiego i/lub pomocy psa-przewodnika, a także wszelkich innych potrzebach. Wszelkie zawiadomienia i życzenia należy przesłać w formie pisemnej faksem do Działu Dostępności (Access Office) linii Princess na numer 661-284-4408 w terminie co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem rejsu.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania w tej sprawie, prosimy o kontakt ze wspomnianym działem pod numerem telefonu 661-284-4521.

Na wszystkich statkach linii Princess dysponujemy kabinami dostosowanymi do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, ale zdecydowanie zalecamy korzystanie z wózka składanego, ponieważ szerokość drzwi kabin bywa różna. Mogą Państwo zabrać ze sobą własny wózek lub przed rozpoczęciem rejsu zarezerwować wózek, który wraz z innym sprzętem medycznym będzie dostarczony na statek, kontaktując się telefonicznie z organizacją Special Needs at Sea pod numerem 800-513-4515 (spoza obszaru USA: 954-585-0575) lub poprzez stronę internetową specialneedsatsea.com. Mogą Państwo również skontaktować się z firmą CareVacations, telefonicznie pod numerem 877-478-7827 lub poprzez stronę internetową cruiseshipassist.com. Niektóre części pokładu na niektórych statkach nie są dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich.

Pasażerowie korzystający ze sprzętu ułatwiającego poruszanie się, który jest zasilany bateriami lub akumulatorem, muszą pamiętać o tym, że należy używać baterii lub akumulatorów o ogniwach suchych i należy je przechowywać i ładować w kabinie. Wszelkich urządzeń ułatwiających poruszanie się, podobnie jak innych przedmiotów, nie wolno pozostawiać poza kabiną. Ponieważ liczba personelu pokładowego jest ograniczona, zalecamy, aby pasażerowi niepełnosprawnemu towarzyszyła osoba w dobrym stanie zdrowia, mogąca udzielić mu pomocy zarówno na statku, jak i na lądzie.

Niepełnosprawni podróżni powinni sprawdzić w pokładowym biurze wycieczek, czy poziom trudności poszczególnych wycieczek odpowiada ich możliwościom ruchowym. Nie wszystkie porty są dostępne dla osób używających sprzętu ułatwiającego poruszanie się. Zejście do portu może odbywać się na szereg różnych sposobów, obejmujących przejście po pochylnych trapach lub schodach albo przewiezienie na ląd łodzią pomocniczą. Może się zdarzyć, że wejście na łódź będzie możliwe, ale infrastruktura portu nie pozwoli pasażerowi zejść na ląd. W wielu portach jest wykorzystywany mechanizm zwany platformą schodową ułatwiający pasażerom przechodzenie po trapie w górę lub w dół. Pasażer musi wtedy przesiąść się na wózek inwalidzki linii Princess, który jest przymocowany do platformy schodowej, a cały mechanizm jest uruchamiany przez personel pokładowy. Jeżeli pasażer nie jest w stanie się przesiąść na inny wózek lub jego sprzętu ułatwiającego poruszanie się nie można w prosty sposób znieść na ląd, może to uniemożliwić pasażerowi opuszczenie statku. Decyzję o zezwoleniu danemu pasażerowi zejścia na ląd lub zabronieniu opuszczania statku podejmuje za każdym razem kapitan, uwzględniając bezpieczeństwo i wygodę pasażerów, a jego decyzja jest ostateczna. Porty, w których istnieje konieczność korzystania z łodzi pomocniczych, są odpowiednio oznakowane na mapkach trasy rejsu.

W przypadku korzystania z windy towarowej maksymalna waga wózka inwalidzkiego wraz z pasażerem nie może przekroczyć 600 funtów (272 kg). Jeżeli wykupili Państwo z oferty Princess usługę transferu do portu wypłynięcia lub z portu zakończenia rejsu, prosimy mieć na uwadze, że w danym porcie może nie być dostępny środek transportu wyposażony w podnośnik.

Zasady korzystania z portów dostępnych za pomocą łodzi

Celem linii Princess Cruises jest zapewnienie wszystkim pasażerom bezpiecznych i komfortowych warunków podróży. Jeżeli podczas rejsu będą Państwo korzystać ze sprzętu ułatwiającego poruszanie się, zdecydowanie zalecamy, aby podróżowali Państwo w towarzystwie sprawnej ruchowo osoby, która udzieli Państwu pomocy zarówno na pokładzie, jak i na lądzie.

Wchodzenie na statek i schodzenie na ląd może być wyzwaniem dla osób z ograniczeniami ruchu. W wielu głównych portach drogi dostępu nie stanowią problemu dla osób poruszających się na tradycyjnych i elektrycznych wózkach inwalidzkich. Jednak ze względu na szereg uwarunkowań, takich jak kąt nachylenia trapu, warunki pogodowe, rodzaj infrastruktury w porcie lub aktualny stan morza i pływów morskich, pasażerowie korzystający ze sprzętu ułatwiającego poruszanie się mogą spotkać się z koniecznością skorzystania z platformy schodowej, a w niektórych przypadkach zejście na ląd może okazać się niemożliwe. Pracownicy linii Princess dołożą wszelkich starań, aby Państwu pomóc, ale jest im zabronione podnoszenie indywidualnie ciężarów przekraczających wagę 50 funtów (22 kg).

W niektórych portach statki muszą stać na kotwicy w pewnej odległości od lądu. Pasażerowie są wówczas zabierani na ląd mniejszymi lub większymi łodziami. W takim przypadku pasażerowie używający sprzętu ułatwiającego poruszanie się nie będą przenoszeni na łódź lub z łodzi, jeżeli oznacza to konieczność podnoszenia ciężarów przekraczających przepisową wagę. Infrastruktura wielu tego rodzaju portów nie pozwala na zejście na ląd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, dlatego może się zdarzyć, że wejście pasażera na łódź będzie technicznie możliwe, ale nie będzie możliwe zejście z łodzi na ląd. Transport pasażera łodzią pomocniczą może być również niemożliwy ze względu na infrastrukturę portu, stopień stabilności łodzi, warunków pogodowych i stanu morza.

Decyzję o zezwoleniu danemu pasażerowi wejścia na łódź i zejścia na ląd podejmuje kapitan, uwzględniając bezpieczeństwo i wygodę wszystkich Pasażerów łodzi, a jego decyzja jest ostateczna.
Jeżeli Pasażerowie nie będą mogli wejść do łodzi ani zejść na ląd ze względu na określone wyżej okoliczności, nie przysługuje im zwrot  jakichkolwiek kosztów lub przyznanie kredytu na poczet przyszłej rezerwacji z powodu pominięcia danego portu. Choć mamy świadomość, że może to być dla Państwa rozczarowanie, bezpieczeństwo Pasażerów i członków załogi jest dla nas najważniejsze.

Przepisy dotyczące zabrania do portu psa-przewodnika mogą być różne w poszczególnych portach. Pasażerom zalecamy skonsultowanie się z administracją poszczególnych portów na trasie podróży przed rozpoczęciem rejsu w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych informacji. Na pokładzie statków Princess nie posiadamy karmy dla zwierząt. Wybór kuwet dla psów jest ograniczony i różny na poszczególnych statkach.

Statki linii Princess są wyposażone w wielofunkcyjny sprzęt z wbudowanym telefonem tekstowym, którego można używać w większości kabin pasażerskich i w obiektach hotelowych Princess wykorzystywanych podczas rejsów wycieczkowych. W większości odbiorników TV na pokładzie statków istnieje możliwość włączenia napisów, a większość sal kinowych na pokładzie jest wyposażona w słuchawki wzmacniające dźwięk. W większości kabin jest tylko jedno gniazdko elektryczne, dlatego zalecamy zabranie ze sobą przedłużacza. Linia Princess zapewnia również w każdej kafejce internetowej na każdym statku wyposażenie jednego stanowiska w profesjonalne oprogramowanie JAWS ze słuchawkami KOSS-TD/80.

  Informacje dla Pasażerów z ograniczoną możliwością poryszania się
 Pobieranie pliku

 

Dializy

Princess Cruises dopuszcza możliwość przyjęcia na pokład pasażerów poddawanych dializom otrzewnowym pod warunkiem spełnienia przez nich niżej wymienionych wymagań i wyrażenia zgody przez naczelnego lekarza naszej linii. Prosimy wysłać faksem poniższe informacje do Działu Medycznego Floty (zapewniamy poufność) pod numer 661-753-0121.

Zgoda na przyjęcie na pokład zostanie wydana po analizie indywidualnego przypadku. Aby otrzymać zgodę na udział w rejsie, należy spełnić następujące kryteria:

  • Państwa stan zdrowia musi być stabilny i kontrolowany w oparciu o program autodializ przeprowadzanych w warunkach domowych od co najmniej 18 miesięcy.
  • Muszą Państwo podróżować w towarzystwie osoby, która potrafi obsługiwać urządzenie do dializowania i umieć usunąć ewentualne problemy techniczne. Może to być członek rodziny, posiadający zaświadczenie wystawione przez odpowiednią stację dializ, że zaliczył wszelkie konieczne szkolenia.
  • Muszą Państwo zadbać o zorganizowanie dostawy odpowiedniej ilości leków i sprzętu medycznego, wystarczających na cały czas trwania podróży. Firma odpowiedzialna za dostawę sprzętu powinna skontaktować się z przedstawicielem portu.
  • Muszą Państwo posiadać zgodę lekarza prowadzącego leczenie, który powinien mieć pełne informacje na temat trasy rejsu, w którym zamierzają Państwo uczestniczyć. Powinni Państwo omówić z lekarzem ewentualną potrzebę zabrania zapasu antybiotyków na wypadek infekcji; wszelkie leki muszą być przepisane Państwu przez lekarza prowadzącego i muszą je mieć Państwo przy sobie w czasie trwania rejsu.
  • Muszą Państwo wykupić kompleksowe ubezpieczenie podróży obejmujące ubezpieczenie kosztów leczenia, w tym w odniesieniu do wszelkich zadeklarowanych wcześniej istniejących chorób.


Przed rozpoczęciem rejsu muszą Państwo dostarczyć:

  • pismo opatrzone datą i podpisane przez prowadzącego Państwa leczenie nefrologa, poświadczające Państwa zdolność do odbycia podróży; pismo musi być wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed datą rozpoczęcia podróży
  • wszelką dokumentację gwarantującą bezpieczną podróż, zgodnie z instrukcją producenta i dystrybutora Państwa sprzętu do autodializowania
  • aktualne wyniki badań krwi
  • potwierdzenie wykupienia ubezpieczenia podróży.


Nie jesteśmy w stanie przyjąć na pokład pasażerów wymagających przeprowadzania hemodializ.


 

Rejs bez gotówki

Jedną z największych zalet wyruszenia w rejs z linią Princess jest wygoda związana z możliwością potwierdzania wydatków podpisem i rejestrowania ich na Państwa rachunku pokładowym.

Podczas odprawy przed rejsem otrzymają Państwo Cruise Card - indywidualną kartę uczestnika rejsu będącą Państwa identyfikatorem podczas wycieczki. Cruise Card jest używana w celu uzyskania dostępu do Państwa indywidualnego rachunku pokładowego, na którym zapisywane są wszelkie obciążenia związane z zakupami na pokładzie statku.

Przed zejściem na ląd w ostatnim porcie zostanie Państwu przekazane do kabiny szczegółowe zestawienie wydatków. Jeżeli wcześniej podadzą nam Państwo dane swojej karty kredytowej, zostaną Państwo automatycznie zarejestrowani w naszym systemie płatności ekspresowych. Dzięki temu nie będzie potrzeby odwiedzenia Biura Obsługi Pasażera/Biura Głównego Stewarda w celu uregulowania należności. Przyjmujemy płatności w dolarach amerykańskich i kanadyjskich, funtach brytyjskich i w euro, a także czekami podróżnymi. Ponadto akceptujemy karty Express/Optima®, Diners Club/Carte Blanche®, Discover® Network, JCB Card®, MasterCard® i Visa®. Osoby deklarujące zamiar regulowania płatności czekami podróżnymi lub gotówką będą proszone na początku rejsu o pozostawienie zaliczki gotówkowej w Biurze Głównego Stewarda.

W przypadku rejsów do/z Australii na statkach Sun Princess i Dawn Princess wszelkie obciążenia Państwa rachunku pokładowego będą liczone w dolarach australijskich (AUD). 

Posiadacze karty Princess Cruises® Rewards Visa® otrzymują PODWÓJNĄ LICZBĘ punktów Princess za wszelkie zakupy dokonywane na pokładzie statku linii Princess. Zapraszamy do zasięgnięcia szczegółowych informacji na temat karty Princess Cruises® Rewards Visa.

 

Zaliczki gotówkowe w związku z grą w kasynie

Obciążenia rachunku związane z nabyciem żetonów i tokenów w kasynie są ograniczone do kwoty 1 500 USD dziennie, a ogółem do kwoty 15 000 USD w odniesieniu do jednej osoby i jednego rejsu i są możliwe jedynie w przypadku, gdy uprzednio podali Państwo dane swojej karty kredytowej w Biurze Obsługi Pasażera/Biurze Głównego Stewarda i zostali zarejestrowani w systemie płatności ekspresowych.

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy zadzwonić pod numer telefonu 1-800-5CASINO (1-800-522-7466) lub odwiedzić stronę internetową www.oceanplayersclub.com.

Pasażerowie chcący uzyskać możliwość przekroczenia wymienionych kwot maksymalnych powinni wypełnić formularze Application for Casino Cash Advance i Higher Limit Blackjack Table na stronie www.princess.com.

Odpowiednie środki pieniężne zostaną zabezpieczone przed zaokrętowaniem pasażera poprzez uzyskanie odpowiedniej autoryzacji na karcie kredytowej lub poprzez zaliczkę gotówkową przekazaną bezpośrednio linii Princess.

Do udziału w grach hazardowych na pokładzie statku dopuszczane są osoby w wieku co najmniej 21 lat.

 

Program At-Ease Waiver

Dla spokoju ducha swoich zagranicznych gości, linia Princess Cruises oferuje program At-Ease Waiver. Program zawiera w pakiecie gwarancję odstąpienia od opłaty z tytułu anulacji oraz ubezpieczenie bagażu, przy czym nie ma możliwości wykupienia tych elementów osobno.

Program ten nie jest ubezpieczeniem od przerwania podróży, a ochrona ubezpieczeniowa odnosi się jedynie do odstąpienia od opłaty z tytułu anulacji oraz do ubezpieczenia bagażu w czasie rejsu, wycieczki lądowej połączonej z rejsem lub uczestnictwa w programie Cruise Plus (opis poniżej).
Jeżeli pasażer nie zechce skorzystać z możliwości zakupu proponowanego programu, może wykupić ubezpieczenie podróży wybrane z oferty innych firm.

Korzyści z uczestnictwa w programie

Odstąpienie od opłaty z tytułu anulacji — Od chwili zakupu programu ubezpieczenia At-Ease (nie podlegającego zwrotowi kosztów), Princess Cruises odstąpi od pobrania opłaty z tytułu anulacji rezerwacji pod warunkiem otrzymania stosownego powiadomienia telefonicznie lub listownie w terminie co najmniej 72 godzin poprzedzających północ w dniu, w którym Pasażer miał planowo rozpocząć rejs w porcie rozpoczęcia podróży.

W przypadku pakietu dodatkowych noclegów wykupionych w ramach programu Cruise Plus lub w przypadku rejsu wycieczkowego, zawiadomienie musi wpłynąć w terminie co najmniej 72 godzin poprzedzających północ w dniu, w którym pasażer miał planowo skorzystać z pierwszego świadczenia objętego pakietem lub w dniu zaokrętowania, w zależności od tego, co miało nastąpić najpierw.

Ubezpieczenie bagażu — Jeżeli bagaż osobisty pasażera ulegnie zagubieniu lub uszkodzeniu podczas podróży z linią Princess (obejmującej opcje: tylko rejs, program Cruise Plus, rejs wycieczkowy i program transferów realizowanych przez Princess), pasażer ma prawo do uzyskania odszkodowania w wysokości do 500 USD od osoby.

Koszt

Stawka netto (od osoby)
Koszt programu At-Ease Waiver (od osoby)
Do 5 000 USD
10% ceny rejsu
5 000 USD lub powyżej
8% ceny rejsu


Zapłata za ten program ubezpieczeniowy musi nastąpić w chwili wpłacania przez Pasażera zaliczki z tytułu zakupu udziału w imprezie turystycznej; nie można go dokupić w późniejszym terminie. Program nie jest dostępny w przypadku rezerwacji dokonywanych w terminie, w którym wymagana jest wpłata pełnej ceny imprezy turystycznej; nie podlega on zwrotowi kosztów bez względu na okoliczności. 

Program At-Ease Waiver jest dostępny dla Klientów z wielu krajów, w tym Portoryko, jednak z wyłączeniem Kanady, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii.

Ogólne warunki i postanowienia: Program odstąpienia od opłaty z tytułu anulacji oraz od ubezpieczenia bagażu jest dostępny w sprzedaży wyłącznie w formie pakietu, a jego elementy nie mogą być zakupione osobno. Program ten nie jest ubezpieczeniem od przerwania podróży, a ochrona ubezpieczeniowa odnosi się jedynie do odstąpienia od opłaty z tytułu anulacji oraz do ubezpieczenia bagażu w czasie rejsu, wycieczki lądowej połączonej z rejsem lub uczestnictwa w programie Cruise Plus. Program wygasa w terminie 72 godzin poprzedzających północ w dniu, w którym pasażer miał planowo skorzystać z pierwszego świadczenia objętego pakietem lub w dniu zaokrętowania, w zależności od tego, co miało nastąpić najpierw. Po tym terminie są naliczane opłaty z tytułu anulacji według normalnych zasad (tj. 100%); ochrona ubezpieczeniowa od kosztów anulacji przestaje działać w terminie 72 godzin przed datą rozpoczęcia rejsu. 

Ubezpieczenie bagażu jest ograniczone wyłącznie do fizycznej utraty lub uszkodzenia mienia osobistego pasażera i nie obejmuje strat za które odpowiada linia lotnicza, gotówki, wszelkiego sprzętu fotograficznego i kamer, biżuterii, papierów wartościowych, sprzętu audio oraz biletów. Linia Princess nie odpowiada za zagubienie lub uszkodzenie bagażu w transporcie lotniczym lub podczas wycieczek fakultatywnych na lądzie (niezależnie od tego, czy szkoda nastąpiła podczas wycieczki zorganizowanej, czy zwiedzania indywidualnego). Wszelkie przypadki zagubienia lub uszkodzenia bagażu należy zgłaszać przedstawicielowi linii Princess niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia, zaś wszelkie reklamacje należy składać w terminie 10 dni.